Pajūralio pagrindinėje mokykloje paminėta pasaulinė turizmo diena

Naujienos: Švietimas , 2019-10-01 19:06
El. pašto adresas: zemaitija.lt@gmail.com
Vietovė: Šilalės r.

Penktadienį, rugsėjo 27-ąją, visas pasaulis šventė turizmo dieną – tai puiki proga pažadėti sau daugiau keliauti, išmėginti naujus maršrutus ir pasikviesti draugus aplankyti dar neatrastų objektų.

Mūsų mokyklos vyresnieji mokiniai jau ketvirti metai iš eilės mini šią dieną keliaudami. Rinkomės savo ir aplinkinių rajonų maršrutus, kurių metu galėtume aktyviai pailsėti, praplėsti istorines, geografines, menines ir kitokias žinias, pasigrožėtume nuostabiai gražia Lietuvos rudenėjančia gamta.

Pirmaisiais metais susipažinome su Pagramančio regioninio parko ir Lakštingalų slėnio įdomybėmis. Ankstyvą rytą grožėjomės rudeniškais slėnio vaizdais, atlikome nuotaikingą mankštą. Nuvykę į Pagramantį, mažąją kultūros sostinę, dalyvavome žygyje, kurio metu pėsčiomis įveikėme apie 7 kilometrų atstumą, aplankėme Pagramančio piliakalnį, Akmenos atodangą, bažnyčią, grožėjomės miestelio vaizdais, susipažinome su šio miestelio atsiradimo istorija. Grįžę į Pagramančio regioninio parko lankytojų centrą, nusileidome prie Jūros ir Akmenos upių santakos, pasitikrinome įgytas žinias viktorinoje, pasivaišinome ant laužo keptomis dešrelėmis.

Antraisiais metais keliavome į Platelius, susipažinome su ledyno suformuotu Platelių ežero duburiu ir termokarstinės kilmės ežeriukais, su būdingu šiam kraštui reljefu, augmenija bei gyvūnija Šeirės pažintiniame take, aptarėme Žemaitijos krašto kultūros tradicijas, pamatėme architektūros, archeologinius bei gamtos paminklus, grožėjomės puikia Platelių ežero panorama.

Kitais metais vedami Varnių regioninio parko reindžerės Renatos nužingsniavome 13,8 kilometrų aplink Paršežerio ežerą. Žygio metu susipažinome su žemapelkės biocenozėmis bei aplankėme Rešketų kaimo senkapį, kuriame palaidoti 1863 metų sukilėliai. Užlipome ant Paršpilio piliakalnio, aplankėme Burbiškių senkapį, mitologinį šaltinį – Milžinų maudyklą.

Šiemet susiruošėme į Rietavo savivaldybės pusę. Susipažinome su kunigaikščių Oginskių veikla ir pertvarkymais, diegtomis technikos ir kultūros naujovėmis Rietave XIX - XX a. Apžiūrėjome bažnyčią, rūmų pamatus, išlikusius Oginskių statytus dvarvietės pastatus: muzikos mokyklą, muzikantų bendrabutį, oficiną, ratinę-karietinę, vandens bokštą ir skalbyklą, alaus daryklą, koplyčią-mauzoliejų, buvusios elektrinės vietą ir vėjo jėgainę, atkuriamą parką. Po to nuvykome į Tverus, kur gidas Kazimieras pravedė įspūdingą ekskursiją Lopaičiuose. Aplankėme Žemaitijos kunigaikščio Vykinto piliakalnį, menamą pagonių šventvietę, garsųjį šaltinį, sužinojome šių objektų istoriją.

Nuostabu, kad tą dieną oras būna kaip užsakytas. Todėl buvo puikios sąlygas mokiniams mokytis kitaip, laiką leidžiant rudens nuspalvintoje gamtoje.

Socialinė pedagogė metodininkė
Ona Dvilienė
šaltinis: http://silale.lt/go.php/lit/Placiau-/107

• © 2024 - Visos teisės saugomos.
  • Redakcijos ir publikuojamų straipsnių autorių nuomonės gali nesutapti.
  • Už autorių pateiktų straipsnių turinį, nuotraukas ir kitą medžiagą redakcija neatsako. Už užsakovų pateiktų skelbimų ir reklamų turinį ir klaidas redakcija neatsako. Galimai užgaulingi, įžeidžiantys ar kitaip šmeižiantys skaitytojų komentarai pastebėjus ištrinami.
  • Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.